« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Dijeljenjem nastavnih materijala i primjera dobre prakse želimo pomoći kolegama u planiranju nastave.
Kako je platforma za učenje na daljinu - Loomen mijenjala svoje postavke promjenili su se i linkovi na pojedine sadržaje.
Anđela Gojević, Jadranka Sabolek
Istraživanje Sve nas tlači je provedeno u trima osnovnom školama (OŠ J.J. Strossmayera, Zagreb, OŠ Gračani, Zagreb i OŠ Pavleka Miškine, Zagreb) i u četirima gimnazijama (II. Gimnazija, Zagreb, III. gimnazija, Zagreb, Športska gimnazija, Zagreb i Gimnazija Andrije Mohorovičića Rijeka, Rijeka) od kojih su neke opće gimnazije, a neke prirodoslovno-matematičke gimnazije. Sudjelovalo je sve skupa 546 učenika, a od toga 158 učenika sedmih razreda, 112 učenika osmih razreda, 103 učenika prvih razreda i 173 učenika drugih razreda.
Učenici su rješavali isti test koji je ispitivao usvojenost odgojno-obrazovnog ishoda učenja nakon što učenici u 7. razredu ostvare ishode predmetnog kurikuluma Fizike FIZ OŠ B.7.5. Analizira utjecaj tlaka i nakon što su učenici drugih razreda gimnazije ostvare ishod predmetnog kurikuluma Fizike FIZ SŠ B.2.1. Primjenjuje zakone statike fluida i FIZ SŠ C.2.2. Primjenjuje zakone dinamike fluida. Ovim istraživanjem smo htjeli provjeriti naša očekivanje i potvrditi rezultate koje smo dobili kroz istraživanje „Gustoća – znanje u dugoročnom pamćenju?“. Test se sastojao od deset zadataka višestrukog izbora koji su učenici rješavali online (test na Formsima) krajem svibnja 2021. nakon što su ostvareni dani OOI učenja u sedmom razredu.
Rezultati su bilu u skladu s očekivanjima i potvrdili su rezultate prvog istraživanja. Test su najbolje riješili učenici drugih razreda, zatim sedmih razreda pa osmih razreda i najlošije učenici prvih razreda. Razlika između riješenosti zadataka između drugih i sedmih razreda je manja nego što je bila kod gustoće. Jedan od razloga je i taj što su gustoću rješavali u studenom nakon što su i sedmi i drugi razredi ostvarili ishode, a tlak se pisao u svibnju nakon što su sedmi razredi ostvarili ishode koje su drugi razredi ostvarili u listopadu. Istraživanje pokazuje da učenici postižu najbolje rezultate neposredno nakon usvajanja odgojno-obrazovnih ishoda učenja. Što više vremena prođe to su rezultati lošiji i faktor zaboravljanja je veći, što naglašava potrebu stalnog ponavljanja usvojenih fizikalnih koncepata kao i njihovo povezivanje sa svakodnevnim životom. Nakon što se ponove i obrade s drugih aspekata u drugim razredima rezultati su nešto bolji. Bolju riješenost su pokazali drugi razredi u složenijim zadatcima dok sedmi u činjeničnim znanjima.
U našoj školi su sudjelovali učenici prvih i drugih razreda. To su učenici profesorica Jadranke Sabolek i Anđele Gojević koje su i autorice istraživanja. Na poveznicama se nalazi test koji su pisali učenici i sumativni prikaz rezultata po bodovima i razredima, te sumativni prikaz po zadatcima.