« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Učenici III. gimnazije (2.c, 2.d, 2.e i 3.f razreda) sudjelovali su u projektu “Understanding microplastics in our water” u organizaciji Instituta Ruđer Bošković. Naši su učenici, zajedno s preostalim školama iz grada Zagreba, istraživali problem zagađenja slatkih voda mikroplastikom te prikupljali podatke o količini mikroplastike u zagrebačkim jezerima i potocima. Učenici su grupno, u sklopu projektnog dana prikupili uzorke na jezeru Jarun te svoje rezultate prikazali na završnom okupljanju na Institutu Ruđera Boškovića. U istraživanju ih je vodila prof. Mateja Miklečić Hendelja.
Učenici drugih razreda izradili su od balona modele Zemlje i uredili pano s temom Obnovljivi izvori energije. Tako su obilježili 22.4. Dan planete Zemlje. Šareni baloni i zastavice samo se na prvi pogled čine veselim i zabavnim, a ako
ih se malo bolje razgleda, vidi se na što oni zapravo upozoravaju.
Učenicima su u ostvarivanju njihovih ideja pomogle profesorice I. Starčević, S. Ilić, A. Gojević i J. Sabolek.
Učenice 2. c razreda, Krunoslava Juroš i Brigita Grčić na jedan su dan zamijenile svoje školske klupe s onima u studentskim prostorima te prisustvovale radionicama i seminarima „Biljne ljekarne 5“. Iste su održane u predavaonicama Biološkog odsjeka Prirodoslovno-matematičkog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu. Susret je bio namijenjen učenicima srednjih škola i gimnazija, a održali su ga studenti Biološkog odsjeka pod vodstvom prof. dr. sc. Sandre Radić Brkanac u sklopu kolegija „Fiziološki učinci biljnih spojeva i ekstrakata“. Kroz zanimljive sadržaje s motivacijskim naslovima poput „Teška glava koja krunu nosi“, „Što je bilo prije kava ili čaj?“, „Kako se nositi sa stresom na sladak način“ i slično, učenici su se upoznali s dobrobitima i učincima odabranih biljaka na fiziološke procese u čovjeka.
Isto tako, učenice su stečena znanja podijelila u obliku prezentacija na nastavnom satu Biologije, kod prof. Miklečić Hendelja te u obliku postera u izložbenim prostorima III. gimnazije. Osim što su imali prilike čuti iskustva učenica, ostali iz razreda probali su proizvode pripremljene od „Ashwagandhe“, ljekovite biljke koja, osim što je bitna za ozdravljenje, pomaže i kod stresa s kojim se svakodnevno susrećemo. Radionica je jedna od aktivnosti zamišljenih u sklopu projekta „Začinsko bilje“ koje nastavnice prirodoslovno-matematičkog područja provode na nastavi tijekom ove školske godine.
Ne možemo ni zamisliti kako bi izgledao svijet bez velikih izuma poput kotača, parnog i tiskarskog stroja, prijenosa električne energije, brojnih izuma na području medicine i mnoštva drugih koji su promijenili svijet i olakšali nam svakodnevni život. U čast svim izumiteljima i njihovim fantastičnim izumima, 9.11. obilježava se Svjetski dan izumitelja (u nekim zemljama je to neki drugi datum). Na taj dan rodila se Hedy Lamarr, američka filmska glumica i inovatorica u području bežičnih komunikacija, bez čijeg izuma danas ne bismo mogli imati WiFi.
Kao i proteklih godina, učenici i nastavnici III. gimnazije sudjelovali su u obilježavanju manifestacije „Dan stare Pešče“. Osim sportskim aktivnostima, predstavljanju škole pridružio se aktiv prirodoslovlja pod vodstvom nastavnica Ivane Jerković i Mateje Miklečić Hendelja, zajedno s učenicama 2.d razreda (Tara G. i Sara D.), 3.e razreda (Ena D., Korina T. i Marija P.) i učenicom 3.f razreda (Ira Đ.). Učenice su prigodnim aktivnostima, igrom razvrstavanja otpada, one najmlađe upoznale s načelima „Zero waste“ koncepta te važnosti održivog razvoja. Također, korištenjem digitalnog alata „Wordwall“ posjetitelji štanda mogli su ispitati vlastito znanje o poznavanju prehrambenih vrijednosti različitih namirnica te njihovom utjecaju na vlastito zdravlje. Sudjelovanjem na manifestaciji prikupili smo i odgovore zainteresiranih mještana za projekt „SAVE – ekološki i društveni problemi grada“ u koji smo se uključili početkom nastavne godine. Naravno, našli smo vremena za obilazak i drugih predstavnika, sklopili nova prijateljstva i odlično se zabavili!