« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Dijeljenjem nastavnih materijala i primjera dobre prakse želimo pomoći kolegama u planiranju nastave.
Kako je platforma za učenje na daljinu - Loomen mijenjala svoje postavke promjenili su se i linkovi na pojedine sadržaje.
Anđela Gojević, Jadranka Sabolek
5. i 6. svibnja 2022. godine, u sklopu projekta ENTER, a u organizaciji Gradskog ureda za obrazovanje, ugostili smo delegaciju iz Beča na job shadowingu. 5. svibnja posjetili su nas Alexander Melnik iz Europskog odjela za obrazovanje i Susanne Gruber iz srednje strukovne tehničke škole, a 6. svibnja posjetili su nas Michael Lamm iz Europskog odjela za obrazovanje i Dietmar Tiefgraber iz srednje strukovne tehničke škole. Naši su gosti bili zainteresirani za STEM područje pa su promatrali metode rada na nastavi matematike, kemije, fizike i biologije.
5. svibnja 2022. bili su na satu kemije u 3. f razredu prirodoslovno-matematičke gimnazije kod profesorice Ksenije Bedeković, na blok satu fizike u 1. f razredu prirodoslovno-matematičke gimnazije kod profesorice Valentine Novak i na satu matematike u 1. b razredu opće gimnazije kod profesorice Ankice Hegolj.
Matematika
Na početku sata profesorica je pojasnila zadatke koje učenici nisu uspjeli ili su dobili kriva rješenja u domaćoj zadaći (Escape room na Loomenu – Harry Potter u nevolji s lineranim jednadžbama i nejednadžbama). Tijekom sata učenici podijeljeni u grupe rješavaju zadatke s nastavnog listića koji je postavljen na platformi Loomen u kolegiju Matematika 1. Učenici si međusobno pomažu tijekom rješavanja zadatka te one zadatke u kojima učenici imaju nedoumice rješavaju na ploči uz pomoć i dodatna objašnjenja profesorice.
Kemija
Učenici su proučavali građu organskih spojeva s kisikom - alkohole.
Učenici su bili podijeljeni u 4 grupe, te izrađivali modele molekula alkohola pomoću kuglica i štapića.Vođeni zadacima na radnom listiću učenici su zadane modele molekula prikazivali molekulskom formulom, sažetim strukturnim formulama, te primijenom pravila za određivanje sustavnih naziva određivali nazive alkohola, uočili koji alkoholi su konstitucijski izomeri. Na temelju građe objasnili su što su dioli, trioli, polioli, kao i primarni, sekundarni i tercijarni alkoholi.Također su istraživali za zadane alkohole gdje se primjenjuju.
Na kraju sata kao provjeru usvojenosti odgojno obrazovnih ishoda učenici su riješili zadatak te odredili empirijsku i molekulsku formule alkohola na temelju eksperimentalne analize, prikazali sve moguće konstitucijske izomere, imenovali ih te odredili u koju vrstu alkohola spadaju prema položaju -OH skupine ili njihovom broju.
Fizika
Učenici su istraživali zakon očuvanja energije. Radili su u grupama, a koristili su phet simulaciju prateći upute na radnom listiću. Nakon grupnog rada interpretirati su svoja zapažanja i rezultate na engleskom jeziku kako bi gosti mogli lakše pratiti tijek nastavnog procesa.Grupe su međusobno usporedile svoja zapažanja i zaključke, a na kraju satu su formulirali zakon očuvanja energije.
6. svibnja 2022. bili su na blok satu fizike u 3. f razredu prirodoslovno-matematičke gimnazije kod profesorice Anđele Gojević i na satu biologije u 1. c razredu opće gimnazije kod profesorice Ljubice Kostanić.
Fizika
Primjenjivanje zakona geometrijske optike
(zakona refleksije i zakona loma)
Učenici su biti podijeljeni u 6 grupa. Izvodili su istraživačku nastavu. Bili su vođeni radnim listićem s detaljnim uputama za izvođenje učeničkog pokusa. Vršili su mjerenja i na temelju njih prezentirali svoje zaključke. Koristili su jednostavnu opremu za fizičko istraživanje te prijenosna računala na kojima su rješavali radni listić. Zadatci i upute su se nalazile na platformi Loomen koju koristimo svakodnevno u nastavi, a putem platforme ZOOM grupe su izvijestile o svome radu ostale grupe tako da su podjele ekran i interpretirale rezultate dobivene fizičkim istraživanjem.
Nakon izvješća grupa, svaki učenik je popunio krati upitnik za samorefleksiju na svoj rad i rad grupe.
Za kraj sat provedeno je vrednovanje usvojenosti odgojno-obrazovnih ishoda izlaznom karticom.
Biologija
Sistematiziranje tematske cjeline: Evolucijski obrasci i prirodna selekcija
Učenici su samostalno, u paru, i u manjim grupama; rješavali grafičke dijagrame, oblikujući vlastita razmišljanja, znanja, pretpostavke i stavove, koristeći udžbenik i slikovni materijal.
Nakon samostalne aktivnosti, zajednički, tijekom rasprave, uspoređivali su svoje rezultate, te debatirali o njima.