« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Dragi učenici,
ovdje možete pronaći sve vezano uz Hrvatski jezik - materijale, zanimljivosti, informacije.
Dobrodošli!
O iskustvu rada na projektu Lektira na mreži u školskoj godini 2020./2021. piše Valerija Bilić.
Za pročitati članak kliknite na "opširnije".
Lektira na mreži novi je projekt Hrvatske mreže školskih knjižničara koji se prvi put provodio u školskoj godini 2020./21. Projekt je namijenjen učenicima, školskim knjižničarima i profesorima hrvatskoga jezika srednjih škola. Ovakvi projekti omogućavaju povezivanje teorije i prakse, rada u razredu i primjene naučenog u praksi. Za rad su se prijavili učenici drugog razreda koji su se samostalno organizirali u grupu i međusobno podijelili zadatke. Nastava Hrvatskoga jezika ne odvija se samo u učionici već je povezana s ostalim elementima škole, u ovom slučaju ostvarena je suradnja između knjižnice i nastave. Tako su učenici prepoznali knjižnicu kao mjesto koje ne služi samo za posuđivanje i vraćanje knjige. Vrlo je bitno osvijestiti kod učenika vještinu čitanja. U grupi su bili učenici različite diferencijacije. Samostalno su proučili zadatak i odlučili se za Lovca u žitu. To je lektira koju su čitali u prvom razredu, ali bez obzira na to ponovno su morali pročitati tekst i staviti pozornost na smjernice u zadatku. Nakon toga morali su svladati Ampstor i napraviti reklamu kojom će ostale učenike potaknuti na čitanje tog djela. Metodom oluje mozgova došli su do različitih ideja koje su urodile konačnim rješenjem zadatka. Učenici su izabrali fotografije i napisali ključne rečenice koje izriču suštinu romana. Tako je dovršen zadatak u kojem su učenici pokazali izuzetnu samostalnost i odgovornost u učenju. Još jednom se pokazalo da nije samo dovoljno znati jer ovo je primjer primjene znanja i vještina. Osim toga znanje iz književnosti povezano je sa znanjem i primjenom u jezičnim djelatnostima, a isto tako gradi se pozitivan stav prema učenju i čitanju. Nastavnik samo prati i usmjerava, a ako treba i ispravlja. Obuhvaćena su gotovo sva područja jezičnih i književnih kompetencija. Ovo je izvrstan primjer aktivnog učenja i digitalizacije obrazovnih sadržaja u kojem je najbitnija usmjerenost na učenika. Učenici su svadavali i vježbali komunikacijske vještine i provjerili čitalačku pismenost, primijenili su ono što su naučili u školi. Na taj način razvijaju sposobnost analiziranja, kritičkog prosuđivanja i prenošenja informacija. Na ovaj način potičemo razvoj čitalačke pismenosti, kritičkog mišljenja, evaluacije i sintetiziranja na višem stupnju nego što je to slučaj u klasičnoj nastavi, poticanjem razvoja čitalačke pismenosti, književne i digitalne kompetencije, kulturalnih i međukulturalnih sposobnosti, sposobnosti stvaranja interdisciplinarnih veza. Ovakvi projekti omogućavaju istraživačku i problemsku nastavu. Isto tako učenici preuzimaju odgovornost za učenje i ruše barijere prema čitanju. Lektira ne mora biti dosadna i samo zadatak koji se treba obaviti. Učenici su motivirani i ocjenom, prolazak u svaki daljnji krug donosio je ocjenu. Nadam se da će i ove godine biti zanimanja za ovakve i slične projekte. Radove pogledajte na poveznicama:
2. mjesto u Hrvatskoj
III. gimnazija, Zagreb
učenici: Lovro Markotić, Ana Sumina, Marta Jelinek, Kiara Rušec
mentorica, školska knjižničarka: Natalija Živković
mentorica, nastavnica hrvatskoga jezika: mr. sc. Valerija Bilić
djelo: Lovac u žitu (J. D. Salinger)
https://sites.google.com/view/lektira-na-mrezi/po%C4%8Detna-stranica
https://drive.google.com/file/d/1oLF1C-fCkXHezXHhrgzW4JUMW2NlkclC/view
Napisala: mr.sc. Valerija Bilić