« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | e | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
U sklopu projekta Learn 4 Life kojeg provodi lll, gimnazija, Zagreb sudjelovao sam u teaju „Nature as a fantastic classroom“. Teaj je odran u Švedskoj, u okolici Linkopinga, od 15. do 20. kolovoza 2021. Smješteni smo bili u Vardnasu, kompleksu za odmor koji je smješten na jezeru Stora Rangen.
Teaj je bio vrlo intenzivan. Izmjenjivale su se aktivnosti u prirodi s aktivnostima meusobne suradnje. Prve su aktivnosti bile usmjerene na naše meusobno upoznavanje: morali smo zajedno prikazivati scene iz prirode, pronalazili smo jedni druge prema taktiranju pljeskom, zavezanih oiju. Suraivali smo traei detalje iz prirode i kasnije razgovarali o tome za što se sve koriste pojedine biljke. Upoznali smo tipine švedske biljke i rijei, neke obiaje. Upoznali smo inspirativnu drvenu graevinu, Kotu, koja uistinu oduzima dah. Prvu veer smo iskoristili za predstavljanje zemlje iz koje dolazimo, malog dijela kulturne baštine. Osim osnovnih podataka o domovini, predstavljeni su i tipini plesovi iz Hrvatske i Španjolske: lino i flamenko.
Dan je zapoinjao plivanjem u jezeru, aktivnošu koja je vrlo izazovna zbog niske temperature vode, 18ºC i zraka 12ºC. Aktivnosti poput vonje kanuom, planinarenja, zajednikog pripremanja obroka ili istraivanja peine trolova otvaraju sve kapacitete polaznika i omoguuju ostvarivanje brojnih ishoda. Priroda je doista inspirirajua uionica, a u kombinaciji s umjerenom aktivnošu i aktivacijom odreenih hormona kod uenika, postaje najbolji medij za prenošenje vanih informacija iz kurikuluma.
Sve su aktivnosti pomno izabrane i kvalitetno objašnjene. Poslije same aktivnosti, uvijek smo raspravljali o moguim ishodima za realizaciju kojih bi se mogle iskoristiti. Instruktori su pokazali veliko znanje i sjajne osobine voe grupe. Odline metode vrednovanja davale su povratnu informaciju o provedenim aktivnostima i o tome kako ih razliito doivljavamo.
Teaj je, ne samo ispunio, ve i premašio moja oekivanja. Ispunjeno je sve što je bilo navedeno u ugovoru, organizacija, smještaj, aktivnosti i analiza raene su na visokom nivou. Sve su aktivnosti i njihova mogua uloga u obrazovnom sustavu potkrijepljene znanstvenim injenicama ili mislima velikih pedagoga iz prošlosti. Na temelju takvih spoznaja, organizatori su kreirali fantastian alat za prijenos novih spoznaja kolegama uiteljima.