« Lipanj 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Ciljevi:
Erasmusovci okupljeni oko projekta Green Actions for a Clean Future sudjelovali su na mobilnosti u Makedniji od 2. do 7. veljače 2025. Tijekom putovanja sudjelovali su u brojnim aktivnostima s učenicima i drugim nastavnicima škole Taki Daskalo koje su uključivale: obilazak grada Bitole, Skopja i izlet do Ohrida; upoznavanje s aktivnostima i specifičnostima škole domaćina (grupa za hortikulturu, prezentacija na satu fizike o obnovljivim izvorima energije i dr.); radionicu na satu kemije – proizvodnja prirodne kozmetike, “tekstilnu radionicu” - izrada odjevnih i modnih predmeta od recikliranog tekstila, radionicu u grafičkom kabinetu; posjet hrvatskom kulturnom centru “Marko Marulić”; razgledavanje antičke lokacije Heraclea na rubnim dijelovima grada Bitole.
Od 26. siječnja do 1. veljače devet učenika, članova Erasmus kluba, dobilo je priliku ugostiti isto toliko Nizozemki u sklopu projekta „(Role)play & Learn – LARP as an educational tool“. Dio domaćina je prije nekoliko mjeseci išao u Nizozemsku, a sada je bio naš red da svojim gostima predstavimo Zagreb i Šibenik.
Klikom na "Opširnije" pročitajte učenički izvještaj, a klikom na sliku pogledajte fotografije:
Kada smo saznali da idemo u Nizozemsku u sklopu Erasmus projekta LARP as an Educational Tool, nismo znali što očekivati, ali jedno je bilo sigurno – idemo s profesoricama Ivanom Delač i Zrinkom Gracin, nas desetero spremnih na sve izazove i s avionskim kartama u rukama. Već smo se tada osjećali kao pobjednici jer nismo morali putovati vlakom, poput prošlogodišnje ekipe. A ako kojim slučajem još uvijek ne znate, iako smo o njemu već dosta pisali, LARP je igra uloga uživo u kojoj sudionici prikazuju svoje određene likove pokušavajući izvršiti određene ciljeve.
Nakon slijetanja u Nizozemsku, boravka u Amsterdamu i kratkog putovanja do Gorinchema, dočekali su nas naši domaćini s osmijesima i širom otvorenih vrata. Ujutro smo obišli školu Fortes Lyceum, a impresionirani smo ostali uređenjem i opremom. Nakon razgledavanja Gorinchema, grada kanala i bicikala, uslijedio je roštilj te kratki party. Sljedeći je dan bio posvećen Roterdamu, gradu futurističke arhitekture i mostova. Podijeljeni u grupe dobili smo zadatak fotografirati se na točno određenim mjestima. Sutradan, zakoračili smo nazad u 15. stoljeće i pokušali kao dio povijesnog LARP-a glumiti plemiće, trgovce i seljake srednjeg vijeka što je rezultiralo neobičnim situacijama. U četvrtak smo ponovno bili u Amsterdamu koji nas je oduševio svojim pomorskim muzejom, vožnjom brodom i zapanjujućim kanalima. Imali smo tada isti zadatak kao i u Roterdamu, pronaći određene lokacije i uslikati se na njima. Predzadnji dan bio je čista kreativnost – nakon gledanja videozapisa o arhitekturi Roterdama, zadatak je bio dizajnirati vlastite zgrade, a bilo je svega: od futurističkih nebodera do zgrada u obliku palačinki. Profesorice su bile osupnute našim idejama, ali su mudro prešutjele kako većina naših zgrada ne bi prošla nizozemsku građevinsku inspekciju. Posljednjeg dana vratili smo se vlakom do Amsterdama gdje smo proveli sate u suvenirnicama i, naravno, McDonald'su. Navečer smo stigli u Zagreb sretni, ali umorni i puni dojmova koje ćemo prepričavati još mjesecima. Bilo je zabavno, a svi bismo ovo iskustvo vrlo rado ponovili.
Antea Milić, 2.d
Fotografije možete vidjeti klikom na sliku:
U nedjelju 24. studenoga 2024. nova ekipa od deset učenika i dvije profesorice krenula je u još jednu Erasmus avanturu. U sklopu projekta "(Role)play & Learn – LARP as an educational tool" otputovali su na drugu mobilnost u Fortes Lyceum u Gorinchemu u Nizozemskoj. Njihove dojmove i dogodovštine pratite na padletu.
Dan otvorenih vrata Erasmus kluba održat će se u četvrtak 10.10.2024.g. od 13:30 do 14:30 sati u svečanoj dvorani. Učenici sudionici prošlogodišnjih Erasmus projekata predstavit će projekte u kojima su sudjelovali, a zainteresirani učenici će dobiti informacije o načinu rada Erasmus kluba ove školske godine te poveznicu na motivacijski upitnik čijim se ispunjavanjem mogu učlaniti u klub. Na mobilnosti koje se planiraju u ovoj školskoj godini moći će putovati samo učenici koji su članovi kluba, a upitnik za učlanjenje bit će dostupan samo tijekom tog dana, pa sve zainteresirane učenike (i nastavnike) pozivamo da dođu na ovaj događaj, prije ili nakon nastave.
Profesorica Ivana Delač je od 15. do 21. travnja 2024.g. bila na Erasmus treningu „Imagination Grove: Realms of Imagination“ u Svetom Martinu na Muri, u organizaciji neprofitnih organizacija Lumen iz Ludbrega i HEureka Generator iz Poljske. Trening je okupio stručnjake koji rade s mladima iz Hrvatske, Litve, Poljske, Portugala, Rumunjske, Srbije i Turske, a uključivao je razne aktivnosti vezane uz pripremu zabavnih i edukativnih igara uloga koje se mogu koristiti u radu s djecom i mladima. Ova se edukacija odlično uklopila u ciljeve Erasmus projekta „(Role)play and learn: LARP as an educational tool“ i predstavlja odličan temelj za daljnje aktivnosti u tom projektu – izradu vlastitih edukativnih LARP igara za učenike Treće i šire.
U subotu 13. travnja 2024.g., grupa od 17 učenika (i jedne nastavnice, Ive Starčević) je u svečanoj dvorani odigrala LARP (igru s uživljavanjem u uloge) „Spellbound“. Ovu su aktivnost u sklopu preventivnog programa "Geekovi Treće na putu do sreće" i Erasmus projekta „(Role)play and learn – LARP as an educational tool“, koji je dio Erasmus akreditacije Treće, organizirale profesorice Ivana Delač, Katarina Essert i Zrinka Gracin, a učenici su se odlično zabavili uživljavajući se u uloge učenika i nastavnika u čarobnjačkoj školi i istražujući raznorazne misterije dostojne Harryja Pottera. Autori igre „Spellbound“ su kreativci iz tvrtke Freeform Games, a s obzirom da su svi uključeni učenici izrazili želju za daljnjim sudjelovanjem u ovakvim igrama, koje imaju vrlo velik edukativni potencijal i korisne su za razvijanje širokog spektra vještina, profesorice će ih nastaviti organizirati.
Učenici Treće od 7. do 13. travnja 2024. sudjelovali su u grupnoj mobilnosti u Ciezi u Španjolskoj, u sklopu Erasmus akreditacije i projekta "Think green be fit".
U sklopu Erasmus akreditacije i projekta "(Role)play and learn - LARP as an educational tool", Treća je prošli tjedan bila domaćin grupi učenika i nastavnika iz nizozemske škole Fortes Lyceum, koja je ugostila našu grupu prije dva mjeseca. Tjedan je bio ispunjen raznim aktivnostima - osim upoznavanja škole i obilaska centra Zagreba, učenici i nastavnici su posjetili Muzej iluzija, a u suradnji s tvrtkom Terrible Creations, odigrali su LARP igru "Tombstone", kroz koji su u povijesnom okružju Divljeg zapada u 19. stoljeću rješavali razne probleme, razvijali vještine pregovaranja i uzajamnu suradnju. Posjetili su dvorac Veliki Tabor i Varaždin, gdje su odigrali zabavnu Cluecity escape igru "Tajno društvo", a jedan su dan proveli i u Karlovcu gdje su obišli novootvoreni Experience centar Nikole Tesle i slatkovodni akvarij Aquatiku. Tjedan je završio radionicom izrade koncepata za vlastite LARP igre, te sastankom Erasmus kluba i dodjelom certifikata - ali i dogovorima za nastavak suradnje i iduće školske godine.
Više detalja o aktivnostima i fotografije pronađite na padletu:
Od 18. do 26. studenog još jedna grupa Erasmusovaca iz Treće provela je nezaboravan tjedan u Gorinchemu u Nizozemskoj. U školi Fortes Lyceum u sklopu našeg Erasmus projekta "(Role)play & Learn – LARP as an educational tool" sudjelovali su u raznim zanimljivim aktivnostima poput City escape igre u Bredi, potrazi za umjetnošću skrivenom u ciglama Gorinchema i LARP igri "Spellbound" na temu škole magije. Osim navedenih aktivnosti, koje su osmišljene posebno za ispunjavanje ciljeva ovog projekta, učenici su s profesoricama Katarinom Essert i Ivanom Delač, kao i svojim nizozemskim kolegama te učenicima dviju talijanskih i jedne španjolske škole, posjetili Amsterdam u kojem su razgledali Rijksmuseum i brodom plovili kanalima, a obišli su i vjetrenjače Kinderdijka te farmu Kuiper, gdje su mogli isprobati različite vrste nizozemskih sireva. U cilju veće održivosti, naša je grupa putovala autobusom i vlakom, što je bilo novo iskustvo koje im je omogućilo i dodatnih nekoliko sati u Amsterdamu, kao i dodatan dan u Beču te obilazak tog grada i Prirodoslovnog muzeja.
Više detalja, kao i fotografije, možete pronaći na padletu:
U subotu 4.11.2023.g., šesnaestero učenika uključenih u projekt "(Role)play and learn – LARP as an educational tool" u okviru Erasmus akreditacije s profesoricama Ivanom Delač i Katarinom Essert odigralo je svoj prvi LARP - igru s uživljavanjem u uloge. U organizaciji tvrtke Terrible Creations iz Zagreba, specijalizirane za osmišljavanje i provedbu igara s uživljavanjem u uloge, odigrali su igru "Famiglia Bonifacio: Speakeasy" koja se tematski bavi sukobom dviju mafijaških obitelji u Americi u doba prohibicije, i pritom se dobro zabavili, a u tome im je pomogla i bivša učenica Treće Chiara Pumper, sad članica Terrible Creationsa.
Igre s uživljavanjem u uloge nude nesvakidašnje, jedinstveno i intenzivno iskustvo koje jača grupnu koheziju i povezanost članova grupe. Kroz igre čiji ishod ovisi o odlukama i djelovanju svih koji su u njih uključeni osvještavaju se jake strane i slabosti članova grupe unutar specifičnih situacija, poput donošenja odluka, pregovaranja, upravljanja vremenom i resursima te jačanje empatije. Mogu poslužiti kao alat za intuitivnije usvajanje novih znanja, poticanje kreativnog razmišljanja i suradnje, usmjeravanje na timski rad i interakciju, rješavanje problema i ostvarivanje ciljeva na zabavan način, pa stoga imaju velik edukativni potencijal.
U sklopu projekta, osmero učenika u pratnji profesorica Delač i Essert 18.11.2023. putuju na mobilnost u školu Fortes Lyceum u Nizozemsku, gdje će svoje LARP iskustvo podijeliti s učenicima i nastavnicima te škole.
Ove godine III. gimnazija sudjelovala je na "Farm to Fork Festivalu" koji je organiziran kao završno predstavljanje projekta "DG FARMER - Digital education within the Farm to Fork strategy" financiranog iz Erasmus+ programa.
Učenici III. gimnazije, sudionici projekta “STEAM and Ecology” zajedno s kolegama učenicima i nastavnicima škole CDP Greguerias iz Španjolske upoznali su se s aktivnostima hidroponskog uzgoja začinskog bilja koje se provodi u
sklopu projekta. Isto tako, ranije ove godine, prof. Mateja Miklečić Hendelja pristupila je radionici te na kraju i završnoj konferenciji navedenog projekta koja se održala na Agronomskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu. Pritom, okupljeni stručnjaci iz područja obrazovanja i poljoprivrede raspravili su o aktualnim izazovima s kojima se susreću, a uzorkovani su prvenstveno utjecajem klimatskih promjena. Radionica je bila namijenjena nastavnicima srednjih škola, uz implementaciju kreiranih nastavnih sadržaja vezanih uz strategiju od polja do stola, odnosno održivih praksi u poljoprivredno-prehrambenim sustavima. Izrađeni materijali potiču razvijanje digitalno informacijskih vještina učenika i nastavnika te učenje novih sadržaja uz drugačiji pristup. Materijali su dostupni putem platforme za e-učenje Merlin, vidljivi na poveznici https://dgfarmer.projectlibrary.eu/. Projekt podržava zelenu politiku naše
škole, a skladno tome dogovaramo i nastavak suradnje sa stručnjacima s Agronomskog fakulteta.
Grupa učenika Treće, u pratnji profesorice Ivane Jerković i ravnateljice Darke Sudarević, ovaj tjedan provodi na mobilnosti u školi IES Alpajes u gradu Aranjuezu u Španjolskoj, u sklopu Erasmus akreditacije i projekta "Teaching the machines: An introduction to AI". Njihove dojmove i iskustva možete pratiti na padletu:
Dan otvorenih vrata Erasmus kluba Treće održat će se u četvrtak 28.9.2023. od 13:15 do 14:00 sati u svečanoj dvorani. Svi učenici zainteresirani za sudjelovanje u radu Erasmus kluba pozvani su da dođu poslušati Erasmus iskustva dosadašnjih članova i doznaju informacije o načinu rada kluba u ovoj školskoj godini i projektima koji se pripremaju, te ispune motivacijski prijavni upitnik koji je preduvjet za priključivanje klubu.