2020-06-13 20:08:46

Izborna lektira

Na ovom mjestu možete pronaći upute za samostalnu učeničku analizu i prezentaciju izborne lektire.

Saznat ćete što treba napraviti, koji su kriteriji vrednovanja, ali također ćete moći pronaći poveznice na izvrsne učeničke uratke prema kojima se možete orijentirati.

Za više informacija i nastavak, kliknite na "opširnije".

Autor: Ilija Barišić

Razred: 2. razred (ali može i za 1., 3. i 4. razred)

Tematsko područje: Ovisi o lektiri koju je učenik izabrao - može u sve teme.

Ishod sata: Učenik prezentira izbornu lektiru.

Koraci

1. korak - odaberite knjigu koja vam se sviđa.

Pitajte profesora možete li predstaviti baš tu knjigu. (Ovaj je korak potreban da ne biste slučajno odabrali knjigu koja će kasnije biti na popisu redovne lektire ili da ne biste odabrali knjigu koja ste već bili radili u osnovnoj školi.) 

2. korak - dobro proučite kriterije vrednovanja.

Dobivate dvije ocjene - iz izražavanja i književnosti. Kriteriji su u prilogu (PDF).

Od vas se očekuje ne samo da predstavite sadržaj knjige i da prepričate fabulu nego također da kritički i analitički progovorite o knjizi - da je predstavite u kontekstu vremena i žanra, da je usporedite sa sličnim djelima, da izreknete i obrazložite svoj sud o djelu.

3. korak - pripremite prezentaciju

Prezentacija se izvodi pred razredom - u idealnom slučaju.

U slučaju škole na daljinu - snimate video koji možete postaviti na YouTube (obavezno u postavkama staviti da je sadržaj za djecu - na taj ste način zaštićeni) ili poslati izravno profesoru na e-adresu.

Kriteriji vrednovanja i ishodi

Kriterije možete pronaći u prilogu (u PDF formatu).

Uz kriterije vrednovanja navedeni su i ishodi koji se ostvaruju prezentacijom izborne lektire. Oni su sljedeći:

SŠ HJ A.2.1. Učenik govori izlagačke tekstove u skladu sa svrhom i željenim učinkom na primatelja.

SŠ HJ B.2.1. Učenik izražava svoj literarni doživljaj i obrazlaže stavove o književnom tekstu.

SŠ HJ B.2.2. Učenik uspoređuje književne tekstove prema temi ili žanru na sadržajnoj i izraznoj razini i primjenjuje književnoteorijske pojmove.

SŠ HJ B.2.3. Učenik uspoređuje književne tekstove s obzirom na književnopovijesni, društveni i kulturni kontekst.

Primjeri izvrsnih učeničkih radova (s YouTubea)

Prema ovim prezentacijama izbornih lektira možete se ravnati.

Svi su radovi objavljeni uz prethodnu suglasnost učenika.

Dora Budimir (2. d)

https://www.youtube.com/watch?v=zrjDMz4KZtc&feature=youtu.be

Antonela Leko (2. d)

https://www.youtube.com/watch?v=00vXUhh6SgE&feature=youtu.be

Paula Filipović (2. e)

https://www.youtube.com/watch?v=0Gld44CQtp4&feature=youtu.be 

Stjepan Bogovac (2. e)

 https://www.youtube.com/watch?v=YOrVtJJM72Y&feature=youtu.be 

Elena Janković (2. f)

https://www.youtube.com/watch?v=G7ItAlyqFHs&feature=youtu.be

Josip Đurinić (2. f)

https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=EzvwAN6dDn4&feature=emb_title

---

Želim vam puno sreće i uspjeha!


III. gimnazija Zagreb