2013-12-07 15:09:00 Djed Božićnjak Zima je pred vratima. Grad je pun lampica koje nas upućuju na to da je uskoro Božić. Između ostalog vrijeme je održavanja božićnih sajmova i koncerata. Na svakom ćošku nailazimo na štandove pune robe uvezene iz Kine. Pun je grad deformiranih Djedova Božićnjaka od plastike, anđela čudnih boja, umjetnih božićnih drvaca i mase ukrasa koji nemaju nikakve veze s božićnim blagdanima. Malo je ukrasa koji nisu proizašli iz komercijalizacije Božića. Najdraže od svega su mi kuglice za bor s likom Djeda Božićnjaka. Kakve veze lik iz reklame za Coca Colu sa slavljenjem Isusova rođenja? Jasno mi je da u svemu pratimo američke trendove, ali ni Amerikancima Božić više nije ono što je nekad bio. Opće je poznato da se Božić u SAD-u svodi na poklone, lampice i lik Djeda Božićnjaka. Moje je mišljenje da trebamo prestati slijediti zapadnjačke trendove i sačuvati tradiciju slavljenja Božića, onakvu kakva zaista je. Pokloni su, u određenoj mjeri, dobra strana komercijalizacije Božića. Stvarno je lijepo kad te se neko sjeti i kupi ti neku sitnicu. Božić, kao jedan od najvećih kršćanskih blagdana, trebamo provesti s obitelji i prijateljima. Djeda Božićnjaka ostavimo za kasnije!
|
III. gimnazija Zagreb |