2021-12-17 17:46:00 Sve nas tlači Istraživanje Sve nas tlači je provedeno u trima osnovnom školama (OŠ J.J. Strossmayera, Zagreb, OŠ Gračani, Zagreb i OŠ Pavleka Miškine, Zagreb) i u četirima gimnazijama (II. Gimnazija, Zagreb, III. gimnazija, Zagreb, Športska gimnazija, Zagreb i Gimnazija Andrije Mohorovičića Rijeka, Rijeka) od kojih su neke opće gimnazije, a neke prirodoslovno-matematičke gimnazije. Sudjelovalo je sve skupa 546 učenika, a od toga 158 učenika sedmih razreda, 112 učenika osmih razreda, 103 učenika prvih razreda i 173 učenika drugih razreda. Učenici su rješavali isti test koji je ispitivao usvojenost odgojno-obrazovnog ishoda učenja nakon što učenici u 7. razredu ostvare ishode predmetnog kurikuluma Fizike FIZ OŠ B.7.5. Analizira utjecaj tlaka i nakon što su učenici drugih razreda gimnazije ostvare ishod predmetnog kurikuluma Fizike FIZ SŠ B.2.1. Primjenjuje zakone statike fluida i FIZ SŠ C.2.2. Primjenjuje zakone dinamike fluida. Ovim istraživanjem smo htjeli provjeriti naša očekivanje i potvrditi rezultate koje smo dobili kroz istraživanje „Gustoća – znanje u dugoročnom pamćenju?“. Test se sastojao od deset zadataka višestrukog izbora koji su učenici rješavali online (test na Formsima) krajem svibnja 2021. nakon što su ostvareni dani OOI učenja u sedmom razredu. Rezultati su bilu u skladu s očekivanjima i potvrdili su rezultate prvog istraživanja. Test su najbolje riješili učenici drugih razreda, zatim sedmih razreda pa osmih razreda i najlošije učenici prvih razreda. Razlika između riješenosti zadataka između drugih i sedmih razreda je manja nego što je bila kod gustoće. Jedan od razloga je i taj što su gustoću rješavali u studenom nakon što su i sedmi i drugi razredi ostvarili ishode, a tlak se pisao u svibnju nakon što su sedmi razredi ostvarili ishode koje su drugi razredi ostvarili u listopadu. Istraživanje pokazuje da učenici postižu najbolje rezultate neposredno nakon usvajanja odgojno-obrazovnih ishoda učenja. Što više vremena prođe to su rezultati lošiji i faktor zaboravljanja je veći, što naglašava potrebu stalnog ponavljanja usvojenih fizikalnih koncepata kao i njihovo povezivanje sa svakodnevnim životom. Nakon što se ponove i obrade s drugih aspekata u drugim razredima rezultati su nešto bolji. Bolju riješenost su pokazali drugi razredi u složenijim zadatcima dok sedmi u činjeničnim znanjima. U našoj školi su sudjelovali učenici prvih i drugih razreda. To su učenici profesorica Jadranke Sabolek i Anđele Gojević koje su i autorice istraživanja. Na poveznicama se nalazi test koji su pisali učenici i sumativni prikaz rezultata po bodovima i razredima, te sumativni prikaz po zadatcima. |
III. gimnazija Zagreb |